Energie en gas behoren tot belangrijke elementen in ons huishouden. Wij maken er elke dag weer gebruik van. We zijn verzekerd van een betrouwbare leveringszekerheid, en in vergelijking met andere landen is deze erg hoog. Wij zitten dankzij die zekerheid nagenoeg nooit zonder. Onze netbeheerders garanderen dan ook een leveringszekerheid van tenminste 99,99%.
Last van een storing?
Het kan altijd voorkomen dat er een storing zich voordoet. Sommige huishoudens zitten dan even zonder stroom. Maar dit wordt vrijwel snel opgelost. Mocht u te maken hebben met een dergelijke storing, ga dan eerst op onderzoek uit. Misschien bevindt de storing zich in uw meterkast. Loop ook even naar de buren toe en vraag of zij ook een storing hebben. Als dat zo blijkt te zijn dan is de storing waarschijnlijk niet door u zelf veroorzaakt.
Leveringszekerheid en kans op 0.01% aan storingen
Wij betalen netjes elke maand de kosten aan de energieleverancier. Daarin zitten ook de kosten voor het netbeheer verwerkt. De netbeheerders onderhouden van dit geld het netwerk. Zij komen dan ook snel in actie om de storing snel weer op te lossen. Soms komt het voor dat een storing toch iets langer duurt. Zorg dat u een zaklamp en kaarsen bij de hand heeft.
De eerste vier uur storing geeft geen recht op vergoeding
Als de storing langer duurt dan vier uren, dan bestaat het recht op een vergoeding. De eerste vier uren worden dus niet vergoedt. Maar duurt de storing acht uren? Dan ontvangt u €35 aan vergoeding. Elke vier uur die hier bijkomt is nog eens €20 extra. Zelf hoeft u daar niets voor te doen, de netbeheerder keert deze vergoeding automatisch uit. Zij sturen u een brief met de vraag of u uw rekeningnummer wilt doorgeven.
Dan zullen zij de vergoeding binnen zes weken verwerken en betalen. Heeft u geen brief ontvangen en ook nog geen vergoeding? Neem dan contact op met uw regionale netbeheerder en wijs hun erop.